| Pyetja: E kanė pyetur Shejhul-Islam, Ibėn Tejmijje pėr transmetimet qė flasin pėr vlerėn e agjėrimit nė tre muajt, ēka thua pėr itikafin dhe heshtjen nė kėto muaj, a ėshtė prej veprave tė mira ose jo? Pėrgjigjja: Sa i pėrket veēimit tė Rexhebit dhe Shabanit, qė tė dyja me agjėrim ose itikaf, nuk ka argument nga Pejgamberi, sal-lall-llahu alejhi ve sellem, as nga sahabet e tij, e as nga ndonjėri prej imamėve tė muslimanėve. Madje ėshtė vėrtetuar nė hadithe tė vėrteta se Pejgamberi, sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem, ka agjėruar deri nė muajin Shaban, e mė sė shumti ka agjėruar nė muajin Shaban, pėr shkak tė muajit Ramadan, kurse agjėrimi i muajit Rexheb nė veēanti, tė gjitha hadithet qė flasin pėr kėtė temė janė tė dobėta, madje tė trilluara, nuk mbėshteten nė to dijetarėt, sepse nuk janė as prej haditheve tė dobėta tė cilat mund tė vlejnė nė vepra tė vlefshme, pasiqė tė gjitha janė tė trilluara dhe tė rrejshme. Hadithi mė i mirė qė transmetohet rreth kėtij muajit ėshtė se Pejgamberi, sal-lall-llahu alejhi ve sellem, kur hynte muaji Rexheb thoshte: All-llahu ynė na beko ne nė muajin Rexheb dhe Shaban, e na mundėso tė arrijmė muajin Ramadan. (Shejh Muhamed El-Hut Bejruti nė librin e tij Esnal-Metalib, fq. 111 thotė: Pėr muajin Rexheb nuk ka asnjė hadith tė vėrtetė, siē ka treguar Ibėn Rexhebi. Mirėpo Axhluni nė librin e tij Keshful-Hafa, 2/ 580, thotė: Them: ato janė hadithe daife (tė dobėta) e jo meudua (tė trilluara), siē ka treguar Ibėn Haxheri nė Tebjinul- Ahxebi fima jetealeku bi Rexhebi sh.p.) Transmeton Ibėn Maxheja nga Ibėn Abbasi, radijall-llahu anhu, se ka ndaluar nga agjėrimi i muajit Rexheb, mirėpo ky hadith nuk ėshtė edhe aq i fuqishėm, mirėpo ėshtė hadith i vėrtetė se Omeri, radijall-llahu anhu, u ka rėnė njerėzve nė duar, qė tė vėndojnė duart nė ushqim gjatė muajit Rexheb, e thoshte: Mos ia ngjajni Ramadanit. Ebu Bekri hyri nė shtėpinė e tij dhe pa se familja e tij kishin blerė enė pėr ujė, dhe bėheshin gati pėr agjėrim, e u tha: ēka ėshtė kjo? Thanė: muaji Rexheb. U tha: a dėshironi qė tia pėrgjani Ramadanit? E i theu ato enė. Nėse disa ditė ha e disa agjėron, kjo nuk ėshtė e urrejtur, sepse transmeton Imam Ahmedi nė Musnedin e tij se Pejgamberi, sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem, ka urdhėruar qė tė agjėrohen muajt e shenjtė, edhe ate katėr muajt, Dhul-Kaden, Dhul-Hixhen, Muharemin dhe Rexhebin. Domethėnė agjėrimi i katėr muajve e jo vetėm i muajit Rexheb. Kurse veēimi i tij me itikaf, nuk di se ka ndonjė urdhėr, por ai qė agjėron agjėrim legjitim dhe dėshiron tė bėjė itikaf, kjo atij, pa dyshim, i lejohet. E nėse ban itikaf pa agjėrim, pėr kėtė ēeshtje ka dy mendime tė njohura, dhe qė tė dyjat transmetohen nga Imam Ahmedi; njėri se ska itikaf pa agjėrim, siē ėshtė mendimi i Ebu Hanifes dhe Malikut, dhe i dyti: itikafi ėshtė valid edhe pa agjėrim, siē ėshtė medhhebi i Imam Shafiut. Sa i pėrket heshtjes gjatė agjėrimit ose gjat itikafit, ose nė raste tjera, kjo ėshtė bidat i urrejtur dhe nė kėtė janė pajtuar dijetarėt. Mirėpo a ėshtė haram ose mekruh, rreth kėsaj ka dy mendime. Imam Buhariu nė sahihun e tij tregon se Ebu Bekri, radijall-llahu anhu, ghyri te njė grua nga fisi Ahmes, tė cilėn e gjeti duke heshtur, nuk flitke, e i tha: kjo nuk lejohet, kjo ėshtė vepėr e injorancės. Imam Buhariu nė sahihun e tij tregon se Ibėn Abbasi, radijall-llahu anhu, tregon se Pejgamberi, sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem, ka parė njė njeri duke qėndruar nė dielli, e tha: kush ėshtė ky? 52 Thanė: Ebu Israili, ėshtė zotuar tė qėndrojė nė diell e mo stė hynė nėn hije, tė mos flet dhe tė agjėrojė. Atėherė tha: urdhėrone qė tė ulet, tė hy nėn hije, tė flet dhe tė plotėson agjėrimin. Pra, edhe pse ishte zotuar, Pejgamberi, sallall- llahu alejhi ve sel-lem, e urdhėroi tė flet, ashtu sikurse e urdhėroi tė ulet, edhe pse ishte zotuar qė tė qėndrojė nė kėmbė, dhe edhe pse ishte zotuar tė qėndrojė nė diell, e urdhėroi tė hynė nėn hije, kurse e urdhėroi qė vetėm tė vazhdon me agjėrimin. Ky hadith ėshtė i qartė se kėto vepra nuk janė afrime (adhurime), me tė cilat urdhėrohet zotuesi, edhe pse Pejgamberi, sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem, nė njė hadith tė vėrtetė ka thėnė: Kush zotohet qė ta respektojė All-llahun, le ta respektojė, e kush zotohet qė tė bėjė mėkat ndaj Zotit, mos ti bėjė mėkat. Pra, zotuesi nuk urdhėrohet qė ti veprojė kėto vepra, pėr tė cilat ėshtė zotuar, e ai qė i vepron si adhurime, duke i konsideruar pjesė e fesė dhe rrugė qė e shpien te All-llahu, ėshtė i devijuar, injorantė dhe kundėrshtar i urdhėrit tė All-llahut dhe Pejgamberit. Ėshtė e ditur se ai qė e bėnė kėtė, ai qė zotohet tė bėjė itikaf, etj, kėtė e bėnė nė shenjė tė fetarizmit dhe ska dyshim se veprimi i tyre nė shenjė fetarizmi ėshtė i ndaluar, sepse disa veprime qė nuk janė adhurime, i konsideron si adhurime dhe i afrohet All-llahut me disa veprime qė All-llahu nuk i do, e kjo ėshtė haram. Mirėpo ai qė kėto i ban para se ti vjen dituria, mund tė jetė i arsyetuar pėr shkak mosdijes, nėse nuk ėshtė argumentuar para tij kjo vepėr, e nėse i ka arritur dija, atėherė duhet tė pendohet. Pėrmbledhje e kėsaj ēeshtjeje ėshtė hadithi i Pejgamberit, sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem: Kush beson nė All-llahun dhe ditėn e ahiretit le to thotė fjalė tė mira ose le tė hesht. Thėnia e mirė, e cila ėshtė obligim ose e pėlqyeshėm ėshtė mė i mirė se heshtja, e ajo qė nuk ėshtė vaxhib ose mustehab, heshtja ėshtė mė mirė se folja. Andaj disa nga selefi i kanė thėnė shokėve tė tyre: heshtja nga e keqeja ėshtė mė e mirė se folja e sajė, kurse tjetri tha: folja nė tė mirė ėshtė mė mirė se heshtja nė te. All-llahu, subhanehu ve teala, ka thėnė: O ju qė keni besuar, kur bisedoni mes vete fshehurazi, mos bisedoni pėr ēka ėshtė mėkat, armiqėsi dhe kundėrshti ndaj pejgamberit, por bisedoni pėr punė tė ndershme e tė matura dhe kini frikėn Allllahut, te i cili do tė tuboheni!. (El-Muxhadele: 9). All-llahu, subhanehu ve teala, thotė: Nė shumė biseda tė tyre tė fshehta nuk ka kurrfarė dobie, pėrveē (bisedės) kush kėshillon pėr lėmoshė, pėr ndonjė tė mirė ose pajtim mes njerėzve. E kush i bėn kėto duke pasur pėr qėllim vetėm kėnaqėsinė e All-llahut, Ne do ti japim mė vonė (nė botėn tjetėr) shpėrblim tė madh. (En-Nisa: 114). Kurse nė sunene tregohet se Pejgamberi, sallall- llahu alejhi ve sel-lem, ka thėnė: Secila fjalė e birit tė Ademit ėshtė kundėr tij, pėrveē atij qė urdhėron nė tė mirė, ose ndalon prej tė kėqijave, ose e pėrmend All-llahun. Hadithet qė flasin pėr vlerėn e heshtjes janė tė shumta poashtu janė tė shumta edhe ato hadithe qė flasin pėr vlerėn e tė folurit nė tė mirė. Heshtja pėr ato gjėra qė duhet tė thuhen ėshtė haram, pa marur parasysh e konsideron si fe ose jo, siē ėshtė urdhėrimi nė tė mirė dhe ndalimi prej tė kėqijave. Njeriu duhet tė do, atė qė e do All-llahu dhe Pejgamberi i Tij, e tė urrejė atė qė e urren Allllahu dhe Pejgamberi i Tij, tė lejojė atė qė lejon Allllahu dhe Pejgamberi i Tij dhe tė ndalojė atė qė ka ndaluar All-llahu dhe Pejgamberi i Tij. Shejhul-Islam Ibėn Tejmijje
|